خلاصه ماشینی:
"در واقع تنها نگاهی گذرا به جریان اصلی هرزهنگاری هتروسکشوال5، چه تصویری و چه نوشتاری، نشان میدهد که، زنان و شهوت جنسی ایشان برای مصرف جنس مذکر در معرض نمایش گذاشته شده است.
جدای از این واقعیت که استثمار ویژگی کلیدی تمام موجودیتهای اقتصادی کاپیتالیستی است و در تمام اشکال نیروی کار مزدستان، و به پیروی از مارکوس (1964)، تمام اشکال مصرف نفوذ کرده است، تمام اشکال هرزهنگاری دربرگیرنده نوعی عینیتبخشی هستند، چرا که مفاهیم انتزاعی انسانی را به ماشین (ابزار) تبدیل میکنند تا شهوات جنسی را به تصویر بکشند و توجهی ندارد که چنین فرایندی توسط زنان یا مردان یا برای زنان یا مردان، صورت میگیرد.
با این حال چنین فرضی احمقانه است که تصاویر خود سخن میگویند؛ دلیل اینکه چرا عکاسی و هرزهنگاری چنین همزیستی مسالمتآمیزی با یکدیگر دارند این است که از طریق توارد ذهنی، تصاویر عکاسیشده امکان تضارب و تکاثر روایتها را فراهم میآورند؛ هر یک از این روایتها فرد را به خیرهنگریستن مجدد و خلق داستانی جدید دعوت میکنند؛ هر یک از این روایات، روی انرژیای که به واسطهی شهوت جنسی آزاد شده است، سرمایهگذاری میکنند.
» (ویریلیو 301:1997) ویریلیو مدعی است که زیباییشناسی ناپدیدبودن مشخصهی سایبر سکس است که در آن تبدیلشدن زن به کالا بیش از این یک روند نیست، بلکه یک عمل انجام شده(fait accompli) (توسط زن عینی) است، چراکه: «به ندرت میتوان «حد و مرز زمانی» برای آن در نظر گرفت؛ حرکت پرشتاب موجهای کوتاه الکترومغناطیس در این زمان محدود، نهتنها سرعت نسبی موجود زنده را از اعتبار ساقط میکند، بلکه هرگونه حضور مؤثر افراد دیگر را نامعتبر میسازد."