چکیده:
واکنش های اجتماعی نسبت به شخصیت های واقعی قادر ند تا ارزیابی انسان را از فن اوری به طور قابل توجهی تغییر دهند. مطالعه حاضر تفاوت های عملکرد یک شخصیت را در سه وضعیت گوناگون فروشنده فروشگاه خرده فروشی، توصیه های بهداشتی و بررسی علاقه به مطالعه در مقابل فعالیت یک ربات سه بعدی - که فعالیتهای مذکور را در محیط واقعی انجام می دهد - مورد آزمون و بررسی قرار داده است.مطالعه ای آزمایشگاهی(تعداد شرکت کننده=72)در ایالات متحده صورت گرفت و در ژاپن تکرار شد.در این بررسی تفاوت ها در ارزیابی اجتماعی،اعتبار و حافظه از سوی آزمون شوندگان مورد آزمون قرار گرفت.نتایج نشانگر وجود تاثیر متقابل معنی داری میان طیف وسیعی از پاسخ های اجتماعی و شناختی،از جمله درک اعتبار،درک نظارت،حافظه و ارزیابی در میان ملیت و تجسم پذیری است.نتایج حاصل در دو بستر فرهنگی و فناورانه تفسیر شده اند.
خلاصه ماشینی:
"در اینجا این سؤال مطرح شده است ، که آیا توانایی به ترک صفحه نمایش و تعامل در فضای سه بعدی تعیین کننده ویژگی های ساختاری خواهد بود و اگر پاسخ مثبت باشد، این ویژگی ها قادرند تا چگونگی یادآوری و درک تجارب رسانه ای را تغییر دهند؟ الگوی ظرفیت محدود پردازش اطلاعات «لنگ » (٢٠٠٠)، رسانه ها را به عنوان مجموعه ای از ویژگی های ساختاری متمایز تعریف می کند که برای ارائه اطلاعات صوتی یا تصویری مورد استفاده قرار می گیرند.
آیا محتوا در برقراری ارتباط به واسطه ربات ها برانگیزاننده تر، جذاب تر و به مراتب به یادماندنی تر از برنامه های روی صفحه نمایش دو بعدی می شود؟ چگونه ممکن است این تغییر ساختاری با تفاوت های فرهنگی بین شرکت کنندگان (در مطالعه حاضر) امریکایی و ژاپنی اثر متقابل داشته باشد؟ اینها پرسش های بنیادی پژوهش پیش روست که توسط آزمون زیر بررسی شده اند.
005 / شرکت کنندگان ژاپنی شرکت کنندگان آمریکایی شکل ٦- رتبه بندی حافظه تشخیص توسط تجسم پذیری و ملیت بحث و نتیجه گیری این نتایج نشان می دهد که تجسم بخشی به یک شخصیت عامل ، باید با دقت انجام شود و نیز باید توجه داشت که این عامل برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفته است ، یعنی مخاطب با آن آشنا نیست .
انتظار می رفت که روبات سه بعدی بیشتر از همتایان صفحه نمایش دو بعدی خود، در کاربران احساسی شبیه پاییده شدن (تحت نظارت قرار گرفته شدن ) ایجاد کند، اما داده ها بیانگر آن است که این امر در مورد کاربران ایالات متحده صدق نمی کند (از جنبه آماری برای کاربران ژاپنی تفاوت در امتیاز نظارت در وضعیت دو بعدی و سه بعدی معنی دار نبود)."