چکیده:
In An Artist of the Floating World, Kazuo Ishiguro gives an account of Masuji Ono, an ageing painter who reviews his life and profession in the post-World War II Japan. Though the novel has huge potentials for psychosocial development of characterization, few studies have paid attention to this potentiality. This study is going to investigate the characterization of the protagonist in terms of the midlife crisis with which he is involved. Considering the fact that Masuji’s review is characterized by the obsession with family and profession with an attempt to decide whether he achieved “generativity” or “stagnation,” his account can be discussed in terms of Erik Erikson’s psychosocial development. Focusing on the seventh stage of Erikson’s theory which is primarily characterized by deciding over the binary “generativity versus stagnation” and the individual’s struggle to decide on the meaning of life, the present research explores Masuji’s attempts at creating a positive image of his past and also his tendency to compensate his shortcomings in familial issues in order to finally feel “generative” in his midlife years. Ultimately, this research comes to the conclusion that Masuji is able to overcome the psychological tribulations of the stage by developing the virtue of “care.”
در رمان هنرمندی از جهان شناور، کازويو ایشی گورو شرحی از زندگی ماسوجی اونو نقاش سالخورده ای را ارايه میکند که زندگی و حرفه اش را در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم مرور می کند .اگرچه رمان توان بالقوه زیادی برای بررسی رشد روانی-اجتماعی در شخصیت پردازی دارد، اما مطالعات کمی به این توان بالقوه توجه کرده اند .این مقاله می خواهد به بررسی شخصیت پردازی قهرمان رمان از نظر بحران میانسالی که با ان درگیر است بپردازد .با در نظر گرفتن این واقعیت که مرور ماسوجی از زندگی خود با وسواس او نسبت به خانواده و حرفه اش و تلاش او برای تصمیم گیری در مورد اینکه ایا به «زایش »یا رکود »دست یافته است همراه است، توصیف او را می توان از نظر رشد روانی اجتماعی «اریک اریکسون مورد بحث قرار داد .پژوهش حاض با تمرکز بر مرحله هفتم نظریه اریکسون که در درجه اول با تصمیم گیری در مورد تضاد دوگانه «زایش در مقابل رکود »و تلاش فرد برای تصمیم گیری در مورد معنای زندگی مشخص می شود، تلاش های ماسوجی برای ایجاد تصویری مثبت از گذشته خود را مورد کنکاش قرار میدهد همچنین تمایل او به جبران کاستی های خود در مسايل خانوادگی تا در نهایت در سال های میانسالی خود احساس «زایش »کند را بررسی میکند .در نهایت، این تحقیق به این نتیجه می رسد که ماسوجی با توسعه فضیلت "مراقبت "می تواند بر ازارهای روانی این مرحله غلبه کند.