خلاصه ماشینی:
"پرسش اول من از ایشان این است که آیا اساسا ما در سینما میتوانیم مفهومی تحت عنوان«سینمای زنانه» داشته باشیم،اگر به چنین پدیدهای باور دارند؟سؤال دیگر این است که به نظر ایشان مؤلفههای مهم این سینما را چه چیزهایی میدانند؟مثلا آیا هر فیلمی که مسایل اجتماعی-سیاسی و حقوقی زنان را در جامعه نشان دهد الزاما فیلم زنانه است یا آنکه آن فیلم باید حتما دغدغههای وجودی زن را منعکس کند؟ میلانی:اشاره کردید که من معتقد به سینمای فمنیستی هستم.
وقتی درباره سینمای زنانه یا فمنیستی سخن میگوییم،باید ابتدا بدانیم که تعریفمان از این واژهها دقیقا چیست و بعد بحث کنیم که آیا سینمای زنانه سینمایی است که زنان آنها را میسازند یعنی ذهنیت زنانه (Feminim Subjectivity) یا،به نظر من نگاه زنانه، (Feminim Gaze) در آن غالب است؟یا آنکه هر فیلمی که به روانشناسی و جامعهشناسی زنان بپردازد زنانه محسوب میشود؟در این صورت باید گفت مردان بهترین فیلمها را در مورد زنان و حمایت از حقوق آنان ساختهاند؛مثلا در دههء 1960 -بزرگترین فیلمسازان به شکل غالب به روانشناسی زنان پرداختند.
در عین حال هنگامی که شما در مقدمهء بحثتان از زنان کارگردانی اسم بردید که میگفتند ما دغدغههای فمنیستی نداریم و فارغ از این مسایل فیلم میسازیم،میخواستم بگویم که انگار آنها با انکار تفاوت زن و مرد وارد سینما میشوند و با اینکه چشمزنی پشت دوربین قرار میگیرد، وی این ذهنیت جهان مردسالار است که نگاه خلنم کارگردان را هدایت میکند و آنها بدون آنکه آگاه باشند با ارزشهای جهان مردانه و با نگاه مردانه Masculin) (Gaze ،فیلمی مردانه میسازند."