خلاصه ماشینی:
"گرچه این موضوع،نخست امری دینی و نشانهای از رویکرد جامعه مسلمان آمریکایی به رعایت هرچه بیشتر شعائر دین اسلام است اما نویسنده مقاله،با تحلیل جامعهشناختی مسأله بر آن است که تغییر شرایط سیاسی-اجتماعی مسلمانان مهاجر در آمریکا خصوصا پس از حادثه 11 سپتامبر از یک سو و بازنگری ایشان در معنا و مفهوم مسلمانی از سوی دیگر،به بازسازی هویت اسلامی و ارائه قرائتی جدید از اسلام و رواج اعمال دینی اسلامی در میان جوانان انجامیده و در نتیجه حجاب معنایی فراتر از وظیفهای صرفا دینی یافته است.
در چند سال اخیر، تعداد زنان جوان مسلمان مهاجر نسل دومی که در مدارس و دانشگاهها شروع به پوشیدن روسری و چادر کردهاند،بهطور فزایندهای زیاد شده است.
با توجه به طبیعت ساحت یافته و متغیر نژادگرایی، به نظر میرسد که برای این زنان جوان،مسلمان بودن بیشتر برجسته شده است؛به گونهای که غالبا بر هویتهای اصیل ملی آنها برتری یافته است و از این روست که این زنان جوان طبع هویتهای اسلامیشان عمل میکنند و مسلمانیشان را با پوشیدن روسری و چادر بروز میدهند.
من زنان مسلمان سیاهپوست را از بررسیها خارج کردم چون از یک سو پذیرش و معنای اسلام برای آنها فرق دارد و از سوی دیگر منزلت اجتماعی و نیز احساس غربت آنان با مسلمانان مهاجر و متفاوت است8.
از یک سو،رسانهها و سیاستمداران از مسلمانان تصویر کلیشهای«بنیادگرایان خون آشام»را ترسیم میکنند: (Esposito,John,The Islamic Threat: Myth or Reality?,New York:Oxford University Press,1999;Woods, Juon,ááImagining and Stereotyping Islam,''in Muslims in America: Opportunities and Challenges,eds."